BR-Klassik


1

1. Preis Gesang 1968 Jessye Norman

Stand: 29.02.2012

"My visit to Munich in September of 1968, my first to any European city, was full of the joy and the newness of life. The international competition was a great challenge as well as a tremendous learning experience. I made wonderful friends with whom I remain in contact to this day.  Just last month I had the pleasure of seeing my pal who plays now in the Berlin Philharmonic, who was a part of the woodwind competition that year. Competitions are not the best platform for all musicians, but I was lucky in that the excitement of the experience outweighed any hint of nervousness or worry.  I was simply happy to be there! That I was granted the first prize ... the evening of my birthday ... was a blessing, indeed."

Jessye Norman

"Mein Besuch in München im September 1968, mein allererster in irgendeiner europäischen Stadt, war erfüllt mit der Freude und der Neuheit des Lebens. Der Internationale Musikwettbewerb war sowohl eine wahre Herausforderung als auch ein großartiges Lernerlebnis. Ich habe wunderbare Freundschaften mit Menschen geknüpft mit denen ich bis heute in Verbindung geblieben bin. Wettbewerbe sind nicht die beste Plattform für alle Musiker, allerdings hatte ich das Glück, dass die Aufregung des Erlebnisses jede Spur von Nervosität oder Sorge überwog. Ich war einfach glücklich, dabei sein zu dürfen! Dass mir der erste Preis verliehen wurde - ausgerechnet am Abend meines Geburtstags - das war in der Tat ein Segen."

Jessye Norman


1